Allianz SP ohlásila revolúciu v zákonnom poistení vozidiel

Autor: Peter Világi | 21.11.2013 o 11:37 | (upravené 21.11.2013 o 13:59) Karma článku: 12,54 | Prečítané:  7621x

Je veľmi málo prípadov, kedy odo mňa konkrétna poisťovňa dostane verejnú pochvalu. Ale tentoraz musím spraviť výnimku. V zákonnom poistení sa totiž chystá najväčšia udalosť od demonopolizácie trhu s PZP: Od 1. decembra 2013 nebude Allianz - Slovenská poisťovňa poškodeným motoristom odpočítavať zhodnotenie vozidla opravou pri výpočte náhrady škody z povinného zmluvného poistenia vinníka.

Majiteľ vozidla poškodeného pri dopravnej nehode, ktorú zavinilo vozidlo poistené v Allianz SP, bude môcť využiť služby niektorého zo zmluvných servisov poisťovne, nechať si opraviť auto a požiadať poisťovňu o vystavenie krycieho listu. Poisťovňa potom priamo na účet servisu poskytne úhradu vo výške primeraných nákladov na opravu poškodenia. Čo znamená, že poškodený dostane opravené auto a nebude sa musieť na zaplatení nákladov nijako spolupodieľať!

Ako to v súčasnosti funguje

Občiansky zákonník hovorí, že poškodený má dostať od vinníka náhradu "skutočnej škody". Praktický problém je ale v jej definícii. Preto sa stáva, že ak vám niekto nabúra staršie vozidlo, všetky poisťovne vám preplatia sumu potrebnú na opravu, zníženú o amortizáciu pôvodných dielcov. A prinútia vás tak zaplatiť si časť nákladov za opravu, aj keď ste nič nezavinili.

Poisťovne totiž vychádzajú z vyhlášky pre znalcov, podľa ktorej sa novými dielcami vozidlo technicky zhodnotilo. Aj keď asi všetci budeme namietať, že trhová cena vozidla po nehode vyššia rozhodne nie je. Čo potvrdil aj Ústavný súd ČR svojim nálezom. Na Slovensku takýto právny precedens nie je. Aj keď súdnych sporov v tejto oblasti pribúda. A nespokojných poškodených, ktorí nadávajú na poisťovne, tiež.

Revolúcia

K takémuto kroku spomínanú poisťovňu neprinútila zmena zákona. O to viac považujem tento krok za revolúciu ako motorista, aj ako sprostredkovateľ poistenia. Práve preto, že sme v prvej línii komunikácie s klientom a beriem odpočítavanie tzv. zhodnotenia pri opravách poškodených vozidiel za nespravodlivosť. Napriek tomu sa musím snažiť vždy dookola vysvetliť nevysvetliteľné. A to, prečo má poškodený doplácať na to, že mu niekto spôsobil škodu.

Konkurencia

Ostáva len veriť, že konkurencia v krátkom čase zareaguje proklientsky a zvolí rovnaký prístup pri odškodňovaní zo zákonného poistenia. Ak nie, možno sa dočkáme rekodifikácie Občianskeho zákonníka zo strany Ministerstva spravodlivosti SR, ktoré sľubuje túto oblasť riešiť. A to poisťovne prinúti prístup zmeniť. Iste, v niektorých poisťovniach to môže znamenať vyššie poistné. Ale asi je čas konečne zaviesť funkčný bonus/malus systém a naozaj trestať zlých vodičov vyššími cenami a netrestať poškodených.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.


Už ste čítali?